یک کولر گازی (AC) با بیرون کشیدن گرما و رطوبت هوا، خانه شما را خنک و راحت نگه می دارد. همانطور که AC رطوبت را از هوا خارج می کند، میعانات یا آب را در کوره یا هواگیر شما تولید می کند. این آب معمولاً در یک ظرف تخلیه نگهداری می شود و از طریق لوله کشی به سیستم تخلیه خانه شما ارسال می شود.

محصول جانبی این فرآیند، یک خطا یا تجمع لجن می‌تواند باعث پشتیبان شدن لوله‌ها شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، آب به ظرف تخلیه داخل کوره یا هواگیر باز می گردد. سپس می تواند به خانه شما سرازیر شود. اگر کوره یا هواگیر شما در اتاق زیر شیروانی یا بالای سقف تمام شده نصب شده باشد، قطعاً مشکل ساز است.

در اکثر خانه‌ها، کدهای محلی نیاز به یک تشت تخلیه ثانویه یا ایمنی دارند که در زیر کوره یا هواگیر یافت می‌شود. این ظرف تخلیه ثانویه از لوله هایی استفاده می کند که به بیرون از خانه ارسال می شود. به طور معمول، خروجی لوله در بالای پنجره قرار می گیرد، بنابراین اگر آب از این خروجی لوله شروع به تخلیه کند، به راحتی قابل مشاهده است. طبیعی نیست که این اتفاق بیفتد. اگر می‌بینید که آب از لوله‌های بیرونی خانه‌تان سرازیر می‌شود، این اغلب نشانه‌ای است که زهکشی اولیه مسدود شده است و اکنون آب از ظرف تخلیه ایمنی تخلیه می‌شود.

در اینجا کلی ترین دلایل نشتی آب AC شما و نحوه رفع مشکل آورده شده است. برخی از خانه ها همچنین دارای یک دستگاه ایمنی هستند که در صورت مسدود شدن لوله فاضلاب، AC شما را به طور خودکار خاموش می کند. در این صورت سیستم شما خنک شدن را متوقف می کند، مگر اینکه تخلیه بدون هیچ گونه مانعی باشد. صرف نظر از این، اگر متوجه نشت آب شدید، مطمئن شوید که ترموستات خود را روی "خاموش" تنظیم کنید تا هر گونه آسیب اضافی آب را به حداقل برسانید و با ارائه دهنده خدمات کارشناسان خدمات کنترل آب و هوا تماس بگیرید تا مشکلات را اصلاح کنند.

سیستم های تهویه مطبوع نشتی به طور معمول نیاز به سرویس حرفه ای دارند، به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا در کارشناسان خدمات کنترل آب و هوا به شما کمک کنیم. ما با افتخار، تعمیرات تخصصی تهویه مطبوع را در سراسر آمریکای شمالی، با ضمانت 100٪ رضایت ارائه می دهیم.*

1. تخلیه میعانات مسدود شده است

هنگامی که هوای گرم و مرطوب روی سیم پیچ اواپراتور حرکت می کند، آب روی سطح فلزی سرد شده جمع می شود. در پایان فرآیند، آب به یک تشتک زیر سیم پیچ داخلی در کوره یا هواگیر تخلیه می شود. همانطور که توالی خنک‌سازی انجام می‌شود، میعانات قبل از سرریز شدن تشت، از تشت خارج می‌شود و به لوله‌های تخلیه می‌رود.

با این حال، کپک، رسوبات معدنی، کثیفی و سایر زباله ها می توانند زهکشی را مسدود کنند. این باعث می‌شود که آب مانند آنچه که قرار است خارج نشود. فرآیند رفع گرفتگی را به متخصصی مانند کارشناسان خدمات کنترل آب و هوا اعتماد کنید تا مطمئن شوید که به درستی و بدون ایجاد آسیب اضافی انجام می شود. کارشناسان خدمات همچنین می توانند یک دستگاه ایمنی قرار دهند که به طور مستقل AC شما را خاموش می کند فقط در صورتی که پس از مدتی تخلیه مجدداً پشتیبان گیری شود، بنابراین آسیب آب در داخل خانه شما به حداقل می رسد. البته، تعمیر و نگهداری مداوم در AC شما کمک خواهد کرد که تخلیه میعانات شما شفاف و باز بماند.

2. خط تخلیه قطع شده است

در حالی که تا حدودی نادر است، اتصال خط تخلیه به ظرف تخلیه ممکن است شل یا قطع شود. اگر کسی در نزدیکی دستگاه کار می کند یا هنگام تعویض فیلتر هوا، گاهی اوقات این دلیل می شود. نشتی AC ممکن است زمانی رخ دهد که خط تخلیه از تابه جدا شود. به داخل AC خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که آیا خط تخلیه هنوز به ظرف تخلیه سیم پیچ متصل است یا خیر. اگر دیگر متصل نیست، توصیه می کنیم با یک تکنسین HVAC تماس بگیرید تا در اسرع وقت به این مشکل رسیدگی کند. امروز یک قرار ملاقات با کارشناسان خدمات کنترل آب و هوا ترتیب دهید.

3. پمپ میعانات گازی کار نمی کند

برخی از دستگاه های تهویه مطبوع به پمپ میعانات گازی نیاز دارند تا آب را به اندازه کافی تخلیه کند. این پمپ ها زمانی ضروری هستند که سیستم تخلیه خانه در بالای واحد AC قرار گیرد. حتی اگر لوله تخلیه عاری از انسداد باشد، اگر پمپ میعانات گازی کار نکند، آب می تواند در ظرف جمع شود و به بیرون نشت کند. ابتدا از روشن بودن پمپ مطمئن شوید. اگر مشکل این نیست، نشت AC ممکن است به دلیل خرابی پمپ میعانات باشد. برای حل این مشکل باید با یک پیمانکار تهویه مطبوع مانند کارشناسان خدمات کنترل آب و هوا تماس بگیرید.

4. کویل اواپراتور کثیف یا شکسته است

اگر به جای یک گودال بزرگتر در اطراف بیرونی کوره یا هواگیر خود، قطرات ریز مشاهده کردید، ممکن است آب از سیم پیچ اواپراتور در مقایسه با تخلیه مناسب در ظرف تخلیه و خط میعانات، پاشیده شود. اگر کویل‌ها کثیف باشند یا سوراخ‌هایی در عایق اطراف سیم‌پیچ‌ها آب را تغییر دهند، ممکن است رخ دهد. ساده ترین روش برای جلوگیری از سرازیری سیم پیچ اواپراتور این است که با استفاده از عضویت کارشناسان خدمات کنترل آب و هوا، با تعمیر و نگهداری سالانه تهویه مطبوع هماهنگ شوید.

5. سطح مبرد پایین

اگر نشتی را کشف کردید و AC به خوبی خنک نمی شود، ممکن است سطح مبرد به دلیل نشتی ناکافی باشد. کولر گازی برای ایجاد هوای سرد به مبرد وابسته است، بنابراین بررسی مداوم آن در طول تعمیرات فصلی برای سلامت دستگاه شما بسیار مفید است. بدون مبرد به اندازه کافی، کویل های اواپراتور ممکن است یخ بزنند و باعث سرریز شدن ظرف تخلیه در حین یخ زدگی شوند. علیرغم برخی انتظارات، AC شما نیازی به پر کردن مجدد ندارد مگر اینکه نشتی وجود داشته باشد. سیستم مهر و موم شده و شارژ مجدد تنها زمانی انجام می شود که نشتی در سیستم ظاهر شود. فوراً با کارشناسان خدمات کنترل آب و هوا تماس بگیرید تا به سرعت مشکلات مبرد AC را برطرف کنند.

6. فیلتر هوای کثیف

فیلتر تهویه مطبوع شما باید به طور مرتب تعویض شود تا جریان هوا کافی باشد. بدون تهویه کافی، کویل های اواپراتور ممکن است خیلی سرد شده و یخ بزنند. سیم پیچ های اواپراتور سپس ذوب می شوند و باعث تجمع آب اضافی در ظرف تخلیه می شود - که گاهی اوقات سرریز ایجاد می کند. برای حل این مشکل، فیلتر هوای خود را تعویض کنید. اگر مشکل باقی بماند، گاهی اوقات تعمیرات بیشتری مورد نیاز است. خوشبختانه، تکنسین های HVAC از کارشناسان خدمات کنترل آب و هوا خوشحال هستند که به شما خدمات می دهند و از رفع مشکل اطمینان می دهند.

7. دمای بیرون برای اجرای AC خیلی سرد است

سیستم های تهویه مطبوع به گونه ای طراحی شده اند که خنک کننده کافی برای هوای گرم فراهم کنند. راه اندازی AC خود در زمانی که دمای هوای بیرون 60 درجه فارنهایت یا کمتر است می تواند باعث یخ زدن کویل های اواپراتور شود. پس از ذوب شدن، آب و یخ از سیم پیچ های اواپراتور می ریزند و احتمالاً به دلیل مسدود شدن یخ در دهانه تخلیه، منجر به سرریز می شوند. اگر نشت آب ادامه داشت، برای کمک به حل مشکل، یک تکنسین کارشناسان خدمات کنترل آب و هوا با پشتیبانی 100٪ ضمانت خدمات* برنامه ریزی کنید.

همچنین بخوانید: آموزش تعمیرات پکیج

8. قطره چکه آسیب دیده

تهویه مطبوع برای ماندگاری تولید می شود، اما هیچ چیز برای همیشه زنده نمی ماند. اگر AC 12 سال یا بیشتر دارید، ظرف قطره چکه ممکن است پس از سالها استفاده معمولی آسیب دیده یا خورده شود. اگر ظرف تخلیه سوراخ‌هایی در آن داشته باشد، ممکن است نشت آب ظاهر شود زیرا میعانات مستقیماً از آن نفوذ می‌کند. کارشناسان خدمات کنترل آب و هوا می توانند ظرف تخلیه را جایگزین کنند و اطمینان حاصل کنند که AC شما همانطور که باید کار کند.

کارشناسان ما می توانند تمامی نیازهای شما را برای تعمیر تهویه مطبوع برآورده کنند

به هر دلیلی که AC شما آب نشت می کند، کارشناسان خدمات کنترل آب و هوا می توانند کمک کنند. ما سیستم تهویه مطبوع شما را عیب یابی و تعمیر می کنیم و در اسرع وقت آن را دوباره به حالت کار برمی گردانیم.

تکنسین های ما بسیار آموزش دیده، آگاه و دارای گواهینامه برای ارائه کار قابل اعتماد هستند. ما به تعمیرات خود اطمینان کامل داریم—در واقع، از هر کاری که انجام می‌دهیم با یک سال ضمانت 100% رضایت پشتیبان تهیه می‌کنیم!*

ما حتی یک طرح عضویت بدون نگرانی را پیشنهاد خواهیم کرد. این می تواند به شما کمک کند مشکلات AC مانند نشت آب را سریعتر تشخیص دهید تا بتوانید از خرابی های آینده جلوگیری کنید و در عین حال خانه خود را خنک نگه دارید.

https://www.callclimatecontrol.com/blog/why-is-my-home-air-conditioner-leaking-water-inside-8-potential-causes