یک فروشگاه در هر نقطه ای از شهر هم که باشد در ساعات معین و مشخصی حدود ۱۰ ساعت از شبانه روز را فعالیت خواهد کرد و درب آن به روی مشتریان باز خواهد بود. اما با طراحی فروشگاه اینترنتی شما صاحب یک فروشگاهی خواهید شد که تمامی محصولات خود را بطور ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی به مشتریان عرضه خواهید کرد. امروزه صاحبان مشاغلی که در زمینه فروش یا تولید کالا فعالیت می کنند در کنار گارگاه تولیدی و یا فروشگاه خود، یک فروشگاه اینترنتی نیز طراحی کرده اند. طراحی سایت فروشگاهی یعنی احداث شعبه ای از فروشگاه شما با قابلیت دسترسی در سراسر جهان!!

مزیت داشتن سایت فروشگاهی این است که می توان تمامی محصولات را بدون محدودیت در سایت قرار داد، برای آنها دسته بندی های مشخص و مجزایی تعریف کرد، تصاویر و ویدئو های هر محصول را در سایت قرار داد، توضیحات و مشخصات کاملی از هر محصول را در آن نوشت، قیمت ها و تخفیفات را لحاظ کرد و سایر امکاناتی که شاید ایجاد آن در فروشگاه داخل شهر وجود نداشته باشد. بدین صورت مشتریان و کاربران سایت با مشاهده و بررسی هر محصول و کسب اطلاعات لازم، می توانند هر آنچه را که نیاز دارند  به هر تعداد موردنظرشان از سایت خرید کنند. این روش باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های مشتریان شما می شود و محدودیت های مکانی و زمانی را از بین خواهد برد و فروشگاه شما تنها برای یک منطقه یا یک شهر نخواهد بود و مشتریان و کاربران سایت می توانند در هر ساعت از شبانه روز با وارد شدن به فروشگاه شما اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنند و این حس خوب خرید از فروشگاه شما را برای آنها به همراه خواهد داشت.

چگونه با سایت فروشگاهی خوب، فروش ما نیز افزایش میابد؟

امروزه با افزایش تعداد سایت های فروشگاهی و همچنین افزایش تمایل مردم به این روش از خرید، طراحی سایت فروشگاهی و تاثیر آن در فروش محصولات و معرفی برند موضوعی غیر قابل انکار است. مهمترین موضوع در طراحی سایت فروشگاهی این است که باید حس اعتماد و امنیت به مشتریان به درستی القا شود و اینکه مشتریان با دیدن و بررسی سایت به این نتیجه دست بیابند که سایت فروشگاهی شما کاملا معتبر و قابل اطمینان است. در این صورت فرد بازدید کننده از سایت، تبدیل به مشتری دائمی سایت خواهد شد وبا خیال راحت از فروشگاه اینترنتی شما خرید انجام خواهد داد.

یک مثال روشن در حوزه سایت های فروشگاهی معتبر که جمع زیادی از مردم جامعه خرید از آن را تجربه کرده اند، سایت فروشگاه دیجی کالا است که همه کاربران سایت دیجی کالا به واسطه اطمینانی که به آن پیدا کرده اند و اعتباری که سایت دارد با خیال راحت از آن خرید می کنند. پس با یک سایت فروشگاهی خوب، می توان به درصد بالایی از فروش محصولات رسید.

چگونی ارتباط با مشتریان و نحوه برخورد با آن ها در فروشگاه عامل مهمی در جذب یا عدم جذب مشتری است. در فروشگاه اینترنتی نیز دقیقاً این موضوع صدق می کند. طراحی گرافیک سایت، استفاده صحیح از رنگها با توجه به روانشناسی رنگها، استراتژی مناسب فروش و… اگر در طراحی فروشگاه اینترنتی لحاظ شود بی تردید یک گام محکم و مثبتی در جهت جذب مشتریان فروشگاه اینترنتی شما خواهد داشت.